Italija zahteva dodatna pojasnila Slovenije o vplivih gradnje drugega železniškega tira na okolje
Julijska krajina izraža zaskrbljenost glede okoljskih vplivov načrtovane gradnje vzporednega drugega železniškega tira med Koprom in Divačo. Posebej jih skrbijo potencialni vplivi na vodotoke in krajino. To regijo še posebej zanima, kako bodo ta dela vplivala na okolje in kako je Slovenija poskrbela za zaščitne ukrepe.
Italija se aktivno vključuje v procese, povezane z gradnjo in umeščanjem novega železniškega tira. Za spremenjen državni prostorski načrt je nujna čezmejna presoja, kar ni presenetljivo, saj so takšni projekti običajno predmet mednarodnih ocen.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je izpostavila pomen čezmejne presoje vplivov na okolje: “Mi delamo, kot veleva zakonodaja, se ne ukvarjamo, kako bi skrajšali pot, ker mislimo, da je to najhitrejša pot do našega cilja. Je pa res, da so vsi objekti in tir, kjer stojimo, umeščeni v prostor. Zato pričakujemo manj izzivov kot v prvem krogu.”
Strokovnjaki iz obeh držav so izvedli tehnične konzultacije, vključno z ogledi trase od Glinščice in Vinjana do Ospa in Dekanov. Na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo so prepričani, da so pojasnili vsa vprašanja. Slovenija je Italiji že poslala relevantno gradivo in izvedla potrebne razprave.
Slovenija uradno mnenje od italijanskega resornega ministrstva pričakuje do 15. maja. Kljub zahtevam za dodatna pojasnila, časovnica projekta, ki predvideva sprejetje državnega načrta v oktobru, ni ogrožena. Kot so navedli na ministrstvu, je to del standardnega tehničnega postopka v takšnih projektih.
[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24; Foto: Zajem zaslona