Je priljubljeni Airbnb še vedno dober poslovni model?
Airbnb, priljubljena spletna platforma za počitniški najem, praznuje več kot desetletje in pol uspešnega delovanja. Od svojega nastanka 10. januarja leta 2008 je ta inovativna platforma dosegla oceno vrednosti, ki znaša več kot 90 milijard dolarjev (82 milijard evrov). Glavni vir prihodka podjetja so pristojbine, ki jih plačujejo tako gostje kot tudi gostitelji, običajno kot odstotek stroškov rezervacije. Točen znesek pristojbine sicer variira glede na lokacijo in podrobnosti rezervacije.
V intervjuju za CBS Mornings je glavni izvršni direktor Airbnb, Brian Chesky, poudaril, da ima podjetje “precej odporen model”. Kljub izzivom, s katerimi se je srečevalo v preteklosti, se je Airbnb širilo v več kot 220 držav in regij, vključno z ZDA, Evropo, Avstralijo in Azijo.
Spori in kritike
V zadnjem času je podjetje soočalo s spori in kritikami, vključno s poravnavo v višini 576 milijonov evrov z italijanskimi davčnimi organi zaradi obdobja med letoma 2017 in 2021 ter obtožbami o pomanjkanju pomoči gostom v stiski. Kljub temu pa se zdi, da je Airbnb in podobne platforme še vedno uspešno poslovno področje.
Rast v Evropi je očitna. Gostje so namreč v tretjem četrtletju leta 2023 preživeli več kot 309 milijonov nočitev v namestitvah za kratkoročni najem, rezerviranih prek različnih spletnih platform. Slednje predstavlja 13,4 odstotno rast v primerjavi z istim obdobjem prejšnjega leta. V prvih devetih mesecih leta 2023 so gostje prek spletnih platform rezervirali več kot 546 milijonov nočitev v kratkoročnih najemih v EU. V primerjavi z enakim obdobjem leta 2022 je to kar kar je 11,8-odstotna rast in celo preseže raven pred pandemijo.
Ko gre za najbolj priljubljene destinacije za kratkoročni najem v drugem četrtletju leta 2023, so izstopale Španija, Hrvaška in Francija. Omenjene države so zabeležile največ rezervacij prek spleta. Med prvimi 20 regijami, ki so bile najbolj iskane, jih je sedem v Španiji, pet v Franciji in Italiji ter po dve na Portugalskem in Hrvaškem.