“Leto zlate vrzeli” – nov trend med starejšo generacijo

Nova raziskava, objavljena nedavno, je razkrila presenetljiv trend med starejšimi generacijami, ki po upokojitvi iščejo nove avanture v obliki resnih potovanj. Trend, znan kot “leto zlate vrzeli”, predstavlja odmik od tradicionalnih predstav o tem, kako posamezniki preživljajo svoja zlata leta. Primer tega je par iz Bedforda v Združenem kraljestvu. Lyn in Steve Stokes sta se upokojila pri 48 letih in od takrat želita izkusiti svet na način, ki je običajno pridržan za mlajše generacije.

Zdi se, da sta Lyn in Steve del naraščajočega števila starejših popotnikov, ki se odločajo preživeti svojo upokojitev na dolgoročnih, ambicioznih potovanjih. Pojav, imenovan “leto zlate vrzeli”, predstavlja zrelo različico maturantskega premora, ki je osredotočen na raziskovanje in samoodkrivanje. Ta trend postaja vse bolj priljubljen in kaže znake, da bo imel trajen vpliv na potovalno industrijo.

Pustolovski odnos do potovanj

Podatki, zbrani v nedavni raziskavi butičnega podjetja za križarjenje Fred. Olsen Cruise Lines, kažejo, da več kot dve petini ljudi, starejših od 55 let, opisuje svoj odnos do potovanj kot “pustolovski”. Skoraj četrtina anketiranih je navedla, da so s starostjo postali bolj odprti za avanture. Trije od desetih vprašanih pa pravijo, da nameravajo zdaj, ko so upokojeni, potovati več kot kdaj koli prej. Raziskava je vključevala več kot 2000 udeležencev, od katerih je več kot tretjina izjavila, da nikoli niso obiskali istega kraja dvakrat, 38 odstotkov pa jih namerava v letu 2024 obiskati več držav.

Tudi Intrepid Travel, podjetje za pustolovska potovanja majhnih skupin, je opazilo povečanje rezervacij med strankami, starimi 60 let in več, iz Združenega kraljestva, ki so se lani povečale za 42 odstotkov v primerjavi s časom pred pandemijo. Hazel McGuire, generalna direktorica Intrepida za Združeno kraljestvo in Irsko, potrjuje, da je zanimanje za tovrstna potovanja med starejšimi generacijami v porastu.

Poleg tega je raziskava Fred. Olsen Cruise Lines razkrila, da se veliko anketirancev že aktivno pripravlja na svoje potovalne načrte po upokojitvi z varčevanjem denarja. Več kot četrtina Britancev pa že ima prihranke, namenjene temu cilju. Po podatkih britanskega urada za nacionalno statistiko se je poraba Britancev, starejših od 65 let, na potovanjih v tujino v zadnjih štirih letih povečala za 37 odstotkov. Slednje kaže na izjemno rast tega segmenta trga.

Dobro porabljen denar

Hazel McGuire je poudarila, da si želijo starejši popotniki zagotoviti, da njihov denar dobro porabijo za zanimive izkušnje in udobje med potovanjem. To zanimanje je spodbudilo številne v potovalni industriji, da ponovno ocenijo svojo ponudbo in prilagodijo svoje storitve željam in potrebam te demografske skupine.

Lyn in Steve Stokes sta živa priča tej rastoči tendenci. V dveh desetletjih od upokojitve sta obogatila svoj seznam obiskanih destinacij, ki zdaj vključuje večino Evrope, Grenlandijo, Egipt in pet božičnih praznikov na Kanarskih otokih. Steve, zdaj star 68 let, se spominja, kako je upokojitev videl kot priložnost za izpolnitev dolgoletnih sanj o avanturah, ki jih delovno življenje ni omogočalo.

Ta trend daljših in bolj ambicioznih potovanj je značilen za starejšo demografijo popotnikov. Lyn in Steve, na primer, sta prej obiskovala isto letovišče vsako leto za dva tedna, a sta zdaj razširila svoja obzorja in postala bolj pustolovska. Od obiska južne konice Grenlandije do ogleda piramid v Egiptu in opazovanja severnega sija v norveških fjordih, njune izkušnje odsevajo željo po edinstvenih in pomembnih potovanjih.

Širši trend

Povečanje rezervacij pri Intrepid Travel med upokojenci za pustolovska potovanja kaže na širši trend. McGuire je izpostavila primer 77-letne stranke, ki je z njimi opravila treking do baznega tabora Everest. Podjetje opaža, da se njihovim potovanjem pridružujejo “popotniki v krogu zmage”, ki so morda v mladosti obiskali določene destinacije z omejenim proračunom ali kot popotniki z nahrbtnikom, zdaj pa si želijo te kraje ogledati z nove perspektive in v večjem udobju.

Odgovor potovalne industrije na to naraščajoče povpraševanje je bil razvoj novih ponudb, namenjenih starejšim popotnikom. G Adventures je uvedel Geluxe Collection, ki ponuja potovanja z večjim poudarkom na fizični aktivnosti, edinstveni namestitvi in kulinarični izkušnji, skupaj z bogatimi interakcijami z lokalnimi skupnostmi. Intrepid Travel pa je svojo ponudbo prilagodil z uvedbo Premium ponudbe, ki združuje avtentične potovalne izkušnje z višjo stopnjo udobja, vključno z nadgrajeno namestitvijo in ekskluzivnimi doživetji.

Alternativna križarjenja

Med starejšimi popotniki so postala tudi priljubljena alternativna križarjenja majhnih skupin. Ti popotniki iščejo udobnejše in počasnejše tempirane možnosti raziskovanja sveta. Kot je poudarila Lyn, križarjenja ponujajo enostavnost potovanja, kjer lahko vsako noč zaspite na enem mestu in se zbudite na novi destinaciji, kar prinaša čar brezskrbnih počitnic z vedno novimi razgledi in doživetji.

Kljub temu, da so ti popotniki pripravljeni porabiti več za svoje potovanja, ostaja dobra vrednost ključnega pomena pri odločanju o destinacijah in vrstah potovanj. Trend “leta zlate vrzeli” ne samo da odraža spremembo v načinu, kako starejše generacije razmišljajo o upokojitvi in prostem času, ampak tudi nakazuje potencialne priložnosti za potovalno industrijo, da se prilagodi in izpolni potrebe te vse bolj pustolovske demografske skupine.

[Vir: Euronews]; Foto: Freepik; Senior24

ByA.K.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja