Tržni inšpektorat opozarja: Ne plačujte nenaročenih paketov!
V zadnjem času smo priča porastu nenaročenih paketov, ki jih potrošniki prejemajo brez predhodne privolitve oziroma naročila. Takšne ponudbe, ki pozivajo k takojšnjemu ali odloženemu plačilu, so v nasprotju z Zakonom o varstvu potrošnikov. Po 35. členu Zakona o varstvu potrošnikov so nenaročene ponudbe blaga, storitev ali digitalne vsebine, ki zahtevajo plačilo, prepovedane. Potrošniki, ki prejmejo nenaročeno blago, do podjetja nimajo nobenih obveznosti in niso zavezani k plačilu. Če se na nenaročeno ponudbo ne odzovete, se šteje, da ponudbe ne sprejemate, opozarja Tržni inšpektorat.
Kako se zaščititi kot potrošnik?
Pomembno je, da se kot potrošnik zavedate svojih pravic in se premišljeno odločate tako za spletno nakupovanje kot za prevzemanje paketov. Pri spletnem nakupovanju najprej preverite podjetje. Če na spletni strani ni podatkov o podjetju in ni jasno, kam lahko paket vrnete, odsvetujemo nakup v takšni spletni trgovini. O naročenem blagu obvestite tudi druge člane gospodinjstva, ki bi lahko prevzeli paket. Če se informacije o pošiljatelju na paketu razlikujejo od tistih na spletni strani ali pa sploh niso navedene, postanite sumničavi.
Kaj storiti, ko vam dostavijo nenaročen paket?
Če prejmete paket z odkupnino, torej paket, za katerega je zahtevano plačilo po povzetju, pred plačilom preverite naziv podjetja in njegov naslov. Če vam pošiljatelj ni znan ali sploh ni naveden, paket zavrnite. Če paket prevzamete brez odkupnine in v njem najdete račun, ga niste dolžni plačati. Prav tako niste dolžni paketa na svoje stroške vračati, poudarja Tržni inšpektorat.
Ukrepanje Tržnega inšpektorata
V primerih, ko je pošiljatelj nenaročenega blaga s sedežem v Sloveniji, se lahko potrošnik obrne na Tržni inšpektorat. Ta lahko podjetje kaznuje z globo od 5.000 do 50.000 evrov, vendar ne more naložiti vračila že plačane kupnine. Če se prodajalec nahaja v drugi državi članici EU, se lahko potrošnik obrne na Evropski potrošniški center. Tržni inšpektorat lahko sodeluje s pristojnimi organi v tujini, da zagotovi spoštovanje pravic potrošnikov.
Mednarodne pošiljke in težave z dostavnimi službami
Tržni inšpektorat je že večkrat zahteval podatke o pošiljatelju na podlagi številke paketa. Izkazalo se je, da slovenskim dostavnim družbam pakete največkrat dostavljajo podjetja iz tujine, ki niso dejanski pošiljatelji. Sledi se pogosto izgubijo, zlasti če so pošiljatelji iz Kitajske ali drugih tretjih držav. V takih primerih potrošnik lahko poišče pomoč pri potrošniških organizacijah v državi prodajalca, saj Tržni inšpektorat nima pristojnosti za ukrepanje.
Odgovornost dostavnih podjetij
Prevozna in kurirska podjetja nimajo obveznosti vračila kupnine, saj nimajo sklenjene pogodbe s potrošnikom. Prav tako ne poznajo vsebine paketa in ne morejo vedeti, ali je bil paket naročen ali ne. Če menite, da ste žrtev goljufije ali nezakonitega ravnanja, se lahko obrnete na lokalno policijsko postajo, ki lahko pomaga pri preiskavi in ukrepanju v primerih suma goljufije ali nezakonitih dejavnosti.
Portal24; Foto: Freepik