2TDK zanika umik turškega Yapi Merkezi s projekta drugi tir

Družba 2TDK je zavrnila navedbe, da se turški gradbinec Yapi Merkezi umika iz projekta drugi tir. Dodali so, da so vsi partnerji konzorcija solidarno odgovorni za izpolnitev pogodbenih obveznosti, tudi v primeru težav enega izmed njih.

Projekt gradnje 27,1 kilometra dolgega železniškega odseka je stekel leta 2021, prvotno pa je bil zaključek predviden do konca leta 2025. Po poročanju MMC RTV SLO so se v zadnjem obdobju pojavile informacije o domnevnem umiku turškega podjetja Yapi Merkezi, ki se spopada s finančnimi težavami. Po poročanju portala Necenzurirano naj bi več podizvajalcev in delavcev, ki so jih najeli Turki, lani ostalo brez plačil in zapustilo gradbišče, pri čemer naj bi dolg znašal skoraj 20 milijonov evrov.

“Družba 2TDK zavrača navedbe, da eden izmed partnerjev zapušča projekt drugi tir,” so v odzivu za MMC zapisali iz podjetja, ki vodi gradnjo. Dodali so, da so od vodilnega partnerja konzorcija zahtevali, naj se “urgentno reši situacija, v kateri se je znašel eden od partnerjev konzorcija”.

Projekt prestrukturiranja in spremenjeni roki

Po poročanju MMC RTV SLO so v 2TDK sredi januarja potrdili, da so seznanjeni s finančnimi težavami turškega Yapi Merkezi. “Po naših informacijah in zagotovilih turškega izvajalca Yapi Merkezi, turškega ministra za promet ter tudi vodilne banke sindikata bank v Turčiji se finančne težave rešujejo,” so takrat zapisali. Sporazum o prestrukturiranju dolga z bankami v Turčiji je bil po njihovih navedbah že podpisan.

Nadzorni svet družbe 2TDK je v četrtek potrdil nov aneks k pogodbi s konzorcijem Kolektor CPG, Yapi Merkezi in Özaltin. Po poročanju MMC RTV SLO je bila pri drugem odseku spremenjena ocenjena pogodbena vrednost zaradi podražitev, kar je zakonska obveznost naročnika. “Nova pogodbena vrednost za drugi odsek znaša 250,97 milijona evrov brez DDV-ja ali 23,29 milijona evrov več,” so navedli iz 2TDK. Hkrati je bil rok za dokončanje projekta prestavljen na 31. marec 2026.

Podražitve kot posledica inflacije

Za povečanje stroškov gradnje so v 2TDK kot glavni razlog navedli inflacijo. “Če tega zaradi inflacijskih učinkov ne bi bilo, bi bil odsek med Črnim Kalom in Koprom realiziran pod ocenjeno vrednostjo pogodbe. S podražitvami zaradi inflacije se soočajo vsi projekti v Sloveniji in tudi primerljivi večletni infrastrukturni projekti v tujini,” so zapisali.

Po poročanju MMC RTV SLO je bil pri prvem odseku zaradi zamude pri začetku del v dolini Glinščice podaljšan pogodbeni rok. Razlogi so tudi v premoščanju večjih kraških pojavov in sočasnem izvajanju tretjega sklopa. “Poleg tega smo se dogovorili o pogodbenih kaznih za na novo dogovorjene vmesne roke na enak način, kot je bilo dogovorjeno že za drugi odsek. Skupna ocenjena pogodbena vrednost ostane nespremenjena,” so pojasnili v 2TDK.

V 2TDK torej zagotavljajo, da projekt poteka naprej in da Yapi Merkezi ostaja vključen v izvedbo, Ďprav z omejenim obsegom operativnih del, medtem ko glavnino nalog prevzema Kolektor. Po poročanju MMC RTV SLO se izvajalci prilagajajo novim finančnim in terminskim okvirjem, ki bodo ključni za dokončanje projekta drugi tir.

Portal24; Foto: 2TDK/fotografija je simbolna

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja