Duševne težave najstnikov: Kako lahko pomagajo šole?
Po vsem svetu se več kot 200 milijonov otrok in najstnikov spopada z neko obliko duševnih težav. V kombinaciji z nenehnimi učinki okoljskih pritiskov in meteorskim porastom uporabe družbenih medijev je duševno dobro počutje naših otrok v središču pozornosti kot še nikoli doslej.
Ob koncu šolskega leta, je stres za najstnike še večji, pravi Shaun Fuchs, ustanovitelj in izvršni direktor Centennial Schools. Poudarja, da je posvečanje pozornosti vprašanjem duševnega zdravja ključnega pomena za otrokov uspeh v šoli in življenju ter da je treba storiti vse, da se mladi opremijo in pomagajo pri soočanju s svojim duševnim zdravjem.
“Raziskave so pokazale, da se vsak peti otrok in najstnik v šolskih letih sooči s težavo v duševnem zdravju. Sem spadajo stres, tesnoba, ustrahovanje, družinske težave in depresija. Pomembno je, da ta vprašanja obravnavamo pri naših mladih, zlasti v Južni Afriki, kjer je stres toliko večji. Šole so glavni prostori, kjer lahko pomagamo svojim otrokom,” pravi Fuchs.
Dodaja, da uspeh ne temelji le na akademskem pouku, ampak tudi na ustvarjanju ekosistema v šoli, ki krhkim otrokom pomaga pri soočanju s težavami v duševnem zdravju, da bi uspeli.
Centennial Schools ima aplikacijo za dobro počutje, imenovano It’sOk, ki učencem, učiteljem in staršem pomaga pri navigaciji in reševanju težav z duševnim zdravjem. “Naši dijaki so izjemno digitalno pismeni. It’sOk je za njih smiseln, ustvarja varen prostor in našim učencem omogoča, da dnevno povečujejo svojo čustveno inteligenco in duševno dobro počutje. Učiteljem in staršem prav tako zagotavlja natančne podatke o tem, kako gre našim otrokom, tako da lahko šola posreduje, če obstajajo pomisleki,” pravi Fuchs.
Težko je priznati, da imaš težave
Študentom je težko priznati svoje težave. Aplikacija ponuja učencem platformo za samoizražanje in čustveno izobraževanje, ne da bi se jim bilo treba obrniti na odrasle. Učenci šole Centennial Schools so delili osebne vpoglede o tem, kaj so se naučili o svojih težavah z duševnim zdravjem in osebnih mehanizmih obvladovanja pred sezono izpitov:
- Hanna, učenka 8. razreda, pravi, da se je naučila, da je težave z duševnim zdravjem težko premagati, vendar se opre na svojo mrežo podpore družine in prijateljev, ko se počuti potrto ali preobremenjeno.
- Layla, učenka 7. razreda, pojasnjuje, da marsikomu ni tako lahko ‘preboleti’, vendar se vedno najde nekdo, s katerim se lahko pogovori.
- Gino, dijak 9. razreda, razume, da če se pred izpiti temeljito pripravi, je nanje pripravljen. Ukvarja se z dejavnostmi, kot so borilne veščine in igre, da se pomiri.
- CJ v 10. razredu pravi, da je njegov najboljši mehanizem obvladovanja glasba, saj mu omogoča prostor za razmišljanje in dihanje. Sprejel je tudi odhod ven na sprehod brez knjig ali elektronike, da bi lahko ponovil, kaj se je naučil, in se umiril.
Fuchs poudarja, da je učinkovito upravljanje duševnega zdravja in dobrega počutja stalen proces, ki ga je treba vgraditi v kulturo vseh šol. “In zdaj, ko se končni izpiti hitro bližajo, je še bolj pomembno zagotoviti podporo za duševno zdravje naših otrok,” zaključuje.
[Vir: Mother and child]; Portal24; Foto: Freepik