Nevaren tovor in tehnične težave: Na letališču Jožeta Pučnika zasilno pristalo tovorno letalo

[MMC RTV SLO] – Na letališču Jožeta Pučnika je danes zasilno pristalo tovorno letalo Airbus A300, ki je bilo na poti iz Frankfurta v Tel Aviv. Zaradi tehničnih težav je letalo krožilo nad osrednjo Slovenijo, da bi porabilo gorivo pred varnim pristankom. Letalo, ki je prevažalo nevaren tovor, se je znašlo v resni nevarnosti, kar je posadka potrdila z razglasitvijo nevarnosti prve stopnje (MAY DAY). Kljub resnosti situacije je letalo ob 11.40 varno pristalo na brniškem letališču.

Tovorno letalo je v slovenski zračni prostor vstopilo ob 10.40, ko so slovensko kontrolo zračnega prometa o težavah obvestili iz avstrijske kontrole. Prvotno je posadka razglasila nevarnost druge stopnje (PAN PAN), ki nakazuje na tehnične težave, vendar brez neposredne nevarnosti. Vendar pa se je stanje hitro poslabšalo, kar je povzročilo razglasitev nevarnosti prve stopnje (MAY DAY), kar pomeni, da je letalu grozila neposredna nevarnost.

Letalo je sprva krožilo nad osrednjo Slovenijo, predvsem nad območji Litije, Moravč in Ivančne Gorice, kjer je porabilo gorivo, saj je bilo pretežko za pristanek. Po pričevanjih lokalnih prebivalcev je letalo celo izpustilo nekaj goriva, kar je standardna procedura v takšnih primerih. Med kroženjem in pripravami na pristanek so bile aktivirane različne službe, ki so spremljale dogajanje in omogočile varen pristanek.

Intervencija na brniškem letališču

Ko je letalo doseglo ustrezno težo, je bilo ob 11.35 usmerjeno na pristanek na letališče Jožeta Pučnika, kjer je ob 11.40 tudi varno pristalo. Letalo so pričakale številne intervencijske enote, med njimi več kot 20 gasilcev, od tega 11 gasilcev iz Gasilske reševalne službe Kranj ter celotna ekipa gasilcev Fraport Slovenija. Na kraju so bili tudi urgentni zdravniki in reševalne službe iz Zdravstvenega doma Kranj.

Kot je pojasnil direktor Gasilske reševalne službe Kranj, Tomaž Vilfan, so gasilci in reševalci na letališču nemudoma ukrepali in bili v pripravljenosti za vsak morebiten zaplet. Kljub resni nevarnosti zaradi tehničnih težav in nevarnega tovora, ki ga je letalo prevažalo, je posadka s koordinacijo z letališkimi službami uspela varno pristati.

Priprava na morebitne letalske nesreče

Po pristanku se je promet v slovenskem zračnem prostoru hitro normaliziral, saj so letala, ki so zaradi nesreče morala odstopiti prednost, ponovno lahko vzletela in pristala. Generalni direktor Uprave RS za zaščito in reševanje, Leon Behin, je ob tem pojasnil, da Slovenija za primer letalskih nesreč na državni ravni sledi natančno določenemu načrtu. V primeru nesreč tovornih letal, ki prevažajo nevarne snovi, so vključene posebne državne službe, poleg že obstoječih letaliških ekip.

Behin je poudaril, da so za take primere pripravljeni načrti, izvedene pa so tudi vaje za čim boljše obvladovanje kriznih situacij. Ukrepanje v takšnih primerih je vedno izziv, saj vključuje potencialno evakuacijo celotnega letališča, odpovedi letov ter pripravo posebnih protokolov za nevarne snovi. Kljub temu so bile vse pristojne službe pripravljene in usposobljene za reševanje današnjega incidenta.

Tovrstne situacije na slovenskih letališčih so redke, a po besedah Behina so bile v preteklosti že izvedene intervencije zaradi tehničnih napak ali odpovedi motorjev, ki so zahtevale hiter odziv služb. Kljub temu, da je današnji dogodek vključeval prevoz nevarnih snovi, je bil zasilni pristanek nadzorovan in uspešen.

Letalo ostaja na brniškem letališču, kjer se nadaljuje pregled letala. Po zadnjih informacijah naj bi letalo lahko zapustilo letališče v nočnih ali zgodnjih jutranjih urah.

Portal24; Foto: Wikimedia/Tiia Monto

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja