Nova podoba ljubljanske železniške postaje: V teku pogajanja za ključne nadgradnje
Pogajanja s ponudnikoma za izvedbo osrednjega dela nadgradnje ljubljanske železniške postaje, ki bo med drugim vključevala gradnjo novega nadhoda s postajno dvorano, še vedno potekajo, so pojasnili na Direkciji za infrastrukturo. Ta postopek je posledica odločitve o neoddaji naročila za projekt nadgradnje železniške postaje Ljubljana – fazi B in C, ki je bila objavljena 29. maja in pravnomočna od 11. julija.
Na javno naročilo, objavljeno v začetku marca, sta prispeli dve ponudbi. Konzorcij z družbo SŽ-Železniško gradbeno podjetje na čelu je ponudil izvedbo del za skoraj 247 milijonov evrov z davkom, družba VOC Objekti pa za 259,6 milijona evrov. Ker sta ponudbi presegali ocenjeno vrednost 165,9 milijona evrov brez davka oziroma 202,4 milijona evrov z davkom, so se na direkciji odločili za konkurenčni postopek s pogajanji.
To je že drugi poskus razpisa za osrednji del prenove ljubljanske železniške postaje. Prvi razpis je bil objavljen novembra lani, a so bile ponudbe konzorcija SŽ-Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, Kolektor Igin, CGP in GH Holding ter VOC Celje še višje – 260,8 milijona evrov in 295,2 milijona evrov z davkom. Direkcija je obe ponudbi zavrnila kot previsoki.
Osrednji del prenove
Osrednji del prenove železniške postaje vključuje gradnjo novega nadhoda s postajno dvorano, ki bo opremljena z dvigali, tekočimi stopnicami in tekočimi trakovi za hitrejši prehod. Novi nadhod bo povezoval središče mesta z Bežigradom. Postajna dvorana bo vsebovala prostore za prodajo kart, čakalnico in sanitarije, skupna površina pa bo znašala 13.665 kvadratnih metrov.
Prenova vključuje tudi nadgradnjo tirne infrastrukture, prenovo signalnovarnostnih naprav, rekonstrukcijo obstoječega podhoda z razširitvijo za kolesarje ter dostopi na severni in južni strani. Prav tako bo zgrajena infrastruktura prilagojena gibalno oviranim osebam.
Prva faza nadgradnje že poteka in vključuje gradnjo nadomestnega in razširjenega železniškega nadvoza nad Dunajsko cesto, ta projekt naj bi bil končan do konca leta. Na območju železniške postaje pa potekajo tudi dela v okviru komercialnega projekta Emonika, ki je ocenjen na 350 milijonov evrov, investitor pa je madžarska bančna skupina OTP prek družbe Mendota. V prihodnjih letih bo območje veliko gradbišče tudi zaradi gradnje nove avtobusne postaje, investitor katere so Slovenske železnice, ter obsežne obnove komunalne in cestne infrastrukture.
[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24; Foto: Portal24/Edvard Kadič