Počasna in neenakomerna uskladitev železniških pravil v EU ovira čezmejni promet

Glede na novo poročilo Agencije EU za železnice (ERA) so bila prizadevanja vlad EU za uskladitev železniških pravil po vsej EU počasna in neenakomerna, kar povzroča čezmejne nezdružljivosti in ovira uporabo železnice.

Evropske države so skozi zgodovino gradile lastna železniška omrežja z opremo in standardi, ki niso bili združljivi s sistemi sosednjih držav. Posledično je evropski železniški sistem danes nepovezan in razdrobljen.

Evropska komisija si prizadeva to popraviti z razvojem “tehničnih specifikacij za interoperabilnost” (TSI), usklajenih pravil, ki naj bi omogočila nemoten čezmejni promet. Vendar je sprejemanje teh pravil počasno in neenakomerno, države članice pa pogosto zaprosijo za odstopanja.

“Eno od velikih težavnih območij za železnice je razdrobljenost v nacionalne sisteme, kar prispeva k razmeroma nizkemu modalnemu deležu železniškega čezmejnega prometa,” je dejal Josef Doppelbauer, izvršni direktor ERA, na predstavitvi poročila.

Evropski sistem za upravljanje železniškega prometa

Ključni poudarek je evropski sistem za upravljanje železniškega prometa (ERTMS), ki vzpostavlja enoten sistem signalizacije in nadzora hitrosti. To je ključnega pomena za interoperabilnost železnic v EU.

“Pri ustvarjanju varnejšega, bolj ekonomičnega in interoperabilnega omrežja moramo takoj dati prednost uskladitvi pravil delovanja ERTMS in tesno bomo sodelovali z ERA, da bi to dosegli,” je povedal Enno Wiebe, generalni direktor UNIFE, združenja proizvajalcev in dobaviteljev vlakov.

Poročilo ERA ugotavlja, da je bila uvedba ERTMS počasna in neenakomerna med državami članicami. Trenutno je sistem nameščen na približno 13.700 km železniških prog v EU, kar je daleč od cilja 57.000 km osrednjih železniških koridorjev, določenega za leto 2030.

Kot ključni razlog za zamudo poročilo navaja visoke stroške. Vendar pa Wiebe opozarja, da tudi neuvedba ERTMS prinaša visoke stroške. Raziskava UNIFE je pokazala, da razlike v delovanju in tehnologiji ERTMS med državami vplivajo na stroške.

Evropa je bila sicer uspešna pri usklajevanju nacionalnih predpisov na drugih področjih železniškega sektorja. Kot del stalnih prizadevanj se je število pravil v zvezi z odobritvijo lokomotiv in vagonov znatno zmanjšalo. Nedavne reforme proizvajalcem vlakov omogočajo, da pri ERA zaprosijo za enotno dovoljenje za obratovanje v vseh 27 državah EU.

[Vir: Euractiv]; Portal24; Foto: Pexels