Predvideni trendi na trgu luksuznih izdelkov v letu 2024
V začetku leta 2024 je evropski luksuzni sektor doživel upad, saj je do 12. januarja upadlo 18 od 20 največjih delnic luksuznih podjetij. Temu trendu sta se izognili le dansko podjetje za nakit Pandora A/S in blagovna znamka obutve CCC S.A. Podjetje LVMH je izgubilo status največjega evropskega podjetja. Njegova tržna vrednost se je zmanjšala na 335 milijard evrov. Ta vrednost zaostaja za družbo Novo Nordisk za 100 milijard evrov. Ta padec je prizadel predsednika LVMH, Bernarda Arnaulta, ki je z neto vrednostjo 181 milijard ameriških dolarjev po Forbesovi lestvici najbogatejših ljudi na svetu zaostal za Elonom Muskom.
Industrija se po COVID obdobju sooča z upočasnitvijo. Analitiki banke Bank of America, med njimi Ashley Wallace, Daria Nasledysheva in Geoffroy de Mendez, so preučili evropski luksuzni sektor. Njihova analiza je izčrpna. Poudarili so ključno vlogo vedenja kitajskih potrošnikov, izpostavili pa so tudi izzive, s katerimi se soočajo blagovne znamke, ki doživljajo preobrat.
Dinamika luksuznega trga za leto 2024
Leta 2024 se pričakuje previdna rast trga luksuznih izdelkov po 16-odstotnem padcu z najvišjih vrednosti leta 2023. Analitiki napovedujejo, da se lahko znižanje prihodkov in dobičkov nadaljuje še 3 do 6 mesecev. Banka Bank of America napoveduje strateški premik podjetij k naložbam v blagovne znamke, kar bi lahko privedlo do nižjih profitnih marž.
Rast prihodkov v luksuznem sektorju se bo predvidoma umirila in bo leta 2024 znašala 4 odstotke, kar je bistveno manj od 11-odstotne rasti, zabeležene leta 2023.
Ključni vpliv kitajskih potrošnikov
Vedenje kitajskih potrošnikov bo imelo v letu 2024 ključno vlogo pri uspešnosti luksuznega sektorja. Po 50-odstotnem povečanju porabe za luksuzne izdelke leta 2023 naj bi kitajski potrošniki pomembno prispevali k prihodkom sektorja, saj naj bi se leta 2024 povečali za 10 odstotkov. Ta rast bi lahko predstavljala 80 odstotkov dodatnih prihodkov sektorja. Vendar okrevanje evropskega trga še vedno ovira počasna obnova letalskih zmogljivosti na raven pred pandemijo.
Izzivi za blagovne znamke, ki se preoblikujejo
Blagovne znamke, ki se preoblikujejo, se na trenutnem trgu soočajo z edinstvenimi izzivi. Te blagovne znamke, ki so v zadnjih treh letih izgubile tržni delež, morajo zdaj več vlagati v promocijo novih oblikovalskih kolekcij. Bank of America opozarja na izzive za blagovne znamke, kot sta Kering (Gucci) in Burberry. Te težave izhajajo iz izvedbe preobratov, ki temeljijo na izdelkih. To kaže na zahtevno prihodnost teh podjetij.
Analiza napovedi luksuznega sektorja za leto 2024
Banka Bank of America kljub prevladujoči previdnosti zavzema selektivno optimistično stališče glede luksuznega sektorja za leto 2024. Kot njihova glavna izbira se pojavlja Hermes, ki mu pripisujejo dosledno uspešnost v času gospodarskih upadov.
Pozitivna pozornost je namenjena tudi družbi LVMH. Čeprav se je vrednost njegovih delnic nedavno zmanjšala, so zaradi širokega spektra blagovnih znamk in strateškega pozicioniranja trenutne cene delnic privlačne. Banka Bank of America napoveduje 32-odstotno povečanje vrednosti delnic LVMH glede na sedanji tečaj.
Nasprotno pa naj bi blagovne znamke, kot so Kering, Burberry, Ferragamo in Tod’s, zaostale za pričakovanji. Podjetji Moncler in Swatch, ki sta obe padli na nevtralno oceno, se soočata z različnimi izzivi. Moncler bo verjetno doživel upočasnitev rasti in znižanje profitnih marž, medtem ko izzivi Swatch izhajajo iz cikličnih tendenc na trgu luksuznih ur. Pri tem so izvzete blagovne znamke, kot so Rolex, AP in Patek Philippe, ki jih omejujejo težave z dobavo.
Če povzamemo, je evropski sektor luksuznih ur leta 2024 v prelomnem obdobju, za katerega je značilna mešanica previdnosti in potenciala. Vlagatelji in deležniki v panogi se soočajo z nalogo manevriranja skozi to zapleteno dinamiko, da bi prepoznali tveganja in priložnosti v tem nestanovitnem, a morda donosnem sektorju.