Pričetek gradnje dodatnega tira Divača–Koper v letu 2026: Stara proga bo namenjena turizmu
Na novinarski konferenci je bilo predstavljeno sprejetje novele zakona o gradnji dodatnega tira Divača–Koper. Med drugim so pojasnili, da se bodo gradbena dela začela leta 2026. Stara proga bo namenjena rekreaciji in turizmu. V zakonu pa je jasno zapisano tudi, da ne železnica ne Luka Koper nista na prodaj.
Trenutno veljavni zakon, sprejet leta 2017, predvideva gradnjo nove enotirne proge na odseku Divača–Koper. Gradbena dela so se začela leta 2021, vendar je ministrstvo za infrastrukturo predlagalo spremembe državnega lokacijskega načrta za izvedbo dvotirne proge. Poslanka Svobode Tamara Kozlovič je poudarila, da si vlada želi čimprejšnjega začetka gradnje vzporednega tira. Kozlovič je posebej izpostavila, da zakon izrecno prepoveduje prodajo železnice in Luke Koper. Po končani gradnji obeh tirov bo stara proga opuščena in preurejena za rekreativne namene.
‘Gradnja drugega tira poteka skladno s časovnico in finančnimi okviri’
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je zagotovila, da gradnja drugega tira poteka skladno s časovnico in finančnimi okviri. Poudarila je tudi prenos investitorstva za levi tir na podjetje 2TDK, s čimer Slovenija izkazuje svojo suverenost pri gradnji lastne infrastrukture. Iz zakona so umaknili možnost sodelovanja tujih držav pri gradnji tirov, dokler se ne sprejme državnega prostorskega načrta, projekt pa vodi ministrstvo oziroma direkcija za infrastrukturo.
Glede časovnice je Bratušek pojasnila, da načrtujejo sprejetje državnega prostorskega načrta do konca oktobra letos, zatem pa bo sledilo pridobivanje gradbenega dovoljenja. Gradnja novega tira naj bi se začela leta 2026, dokončanje dvotirne proge in začetek delovanja pa je predviden za leto 2030. Ob ukinitvi stare proge bodo prebivalci deležni povračil stroškov, nastalih ob gradnji drugega tira.
Poslanec Svobode Robert Janev je dodal, da bo nov tir olajšal življenje domačinov, saj bo bolj oddaljen od prebivalcev in manj nevaren. Poudaril je tudi, da se bodo s tem zmanjšale prometne obremenitve, zlasti v Istri, kar bo povečalo pretočnost cest. V načrtih je tudi razbremenitev prometa s hitro cesto Koper–Dragonja, kar sta potrdili tako Tamara Kozlovič kot Alenka Bratušek.
[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24; Foto: Danijel Kovačič Grmek / UKOM