Serija, ki je obnorela svet: Dragon House

Igralci v glavni in stranski vlogi v Dragon House so preprosto odlični. Časovni preskoki med epizodami niso tolikšen problem, kot se je sprva zdelo, da bi lahko bili.

Nobena resna razprava o HBO-jevi fantastični seriji “Igra prestolov” se ne more začeti brez izjave, da sta njeni zadnji dve sezoni bistveno šibkejši od ostalih. Krivca za ta padec kakovosti sta nedvomno njena avtorja David Benioff in DB Weiss, ki sta tudi scenarista devetih od zadnjih 13 epizod.

Liki, katerih glavni adut je bila inteligenca, so nenadoma postali odkriti, prej sočutni, zdaj hladnokrvni morilci. Razdalja med mesti in regijami je postala nepomembna, čeprav je bila na samem začetku serije obravnavana kot resna ovira. Zmaji, največje bogastvo družine Targaryen in razlog, zakaj so vsa ta leta vladali Westerosu, so bili uporabljeni, ko je bilo primerno, ne pa logično, pri čemer je treba poudariti, da so proti koncu serije postali nerazložljivo krhki.

Še vedno lahko nekako sprejmemo umor in nato oživitev Viseriona s strani Nočnega kralja, toda Rhaegalova smrt, ki nastopi po tem, ko ga Euron Greyjoy brez večjih težav zadene z ogromno puščico, je odličen primer Benioffove in Weissove zvijače.

Obenem sta napisala tudi odlične epizode, kot so “Baelor”, “The Rains of Castamere” in “Hardhome”, epizode. Te epizode so pomagale “Game of Thrones” popolnoma prevladati na televiziji in popularni kulturi od leta 2011 do 2019. Omenjene epizode, kot tudi številne druge, so “Igro prestolov” postavile kot serijo, v kateri nihče ni varen, ne glede na to, ali je pobudnik dogajanja ali ne. Liki so svoje napake in spodrsljaje drago plačali.

Medtem ko je bila “Igra prestolov” na vrhuncu, je HBO leta 2015 svojega ustvarjalca Georgea RR Martina vprašal, katere druge zgodbe bi lahko služile kot osnova za serijo, ki bi jo nasledila. Martin je nekaj let kasneje za HBO povedal, da bi lahko bila ena od njih zgodba o padcu dinastije Targaryen – njegov roman “Ogenj in kri”.

Deadline je septembra 2019 objavil, da bo HBO od Martina in scenarista filmov “Hercules” in “Rampage: Total Chaos”. Septembra 2019 je Deadline poročal, da je HBO blizu naročila pilotne serije Doomsday Targaryen Ryana J. Condala. Hollywood Reporter je že naslednji mesec poročal, da je HBO pri dvojici naročil celotno prvo sezono in ne zgolj pilota.

Akcija “Dragon House”, priredbe “Fire and Blood”, se odvija približno 200 let pred dogodki v “Game of Thrones”, to je 172 let pred rojstvom Daenerys Targaryen. Kot v primeru serije “Pesem ledu in ognja”, je Martin navdih za “Ogenj in kri” našel v zgodovini Anglije, natančneje v državljanski vojni med Anglijo in Normandijo, ki je trajala od leta 1138 do 1153.

Dragon house mora uspeti

Dokumentiranje padca Targaryenov ni edina naloga, s katero se soočajo “Dragon house” in njeni avtorji. Morala je oprati žolč, ki so ga na “Igro prestolov” izlili tako kritiki kot uporni oboževalci. HBO je vedel, da bo dobil samo eno priložnost za rehabilitacijo svoje dolgoročno najpomembnejše blagovne znamke, zato je bilo izjemno pomembno, da “Dragon house” uspe.

In ji je uspelo. Prvo epizodo si je ogledalo skoraj 10 milijonov gledalcev. To je največje občinstvo, ki je gledalo izvirno serijo HBO. Navdušen HBO je takoj naročil drugo sezono, kar je gledalce nedvomno še dodatno motiviralo, da so ji dali priložnost. Drugo epizodo si je ogledalo več kot 10 milijonov gledalcev. Tretjo sezono je pogledalo 9,3 milijona ljudi. Gledanost je med prvo sezono nihala, a nikoli ni bistveno padla. Finale si je ogledalo 9,3 milijona gledalcev, kar boljše od finala od finala “Igre prestolov”.

Foto: Zajem zaslona