Tragična nesreča pri Postojni: Krivda v človeškem faktorju

Več kot šest mesecev po tragični železniški nesreči pri Postojni, kjer je potniški vlak do smrti povozil dva delavca na delovišču, na dan prihajajo nove podrobnosti. Interna preiskava vzroka decembrske nesreče je zaključena. Vodstvo zatrjuje, da je krivda je pripisana človeškemu dejavniku.

Dokumenti, ki jih je pridobila Televizija Slovenija, razkrivajo, da je mesec dni pred tragedijo na pomanjkljivo varnost opozarjalo 11 vodij oddelkov. Nekateri delavci so se nad neustreznimi delovnimi razmerami pritoževali že več let. “Takoj smo sklicali sestanek, ko je bilo to mogoče, februarja. Tam sem bil prisoten tudi jaz,” je povedal direktor infrastrukture Slovenskih železnic Matjaž Kranjc. Dodal je, da so se dogovorili za pogostejše sestanke. Delavci namreč niso imeli vseh informacij, vendar se od takrat še niso sestali zaradi pomanjkanja časa.

Sindikalista, ki sta še pred smrtnimi primeri opozarjala na pomanjkljivo varnost delavcev vzdrževalcev, sta izrazila svoje poglede na tragične nesreče. “Infrastruktura bi lahko z organizacijskimi ukrepi preprečila te izredne dogodke,” je povedal Roman Jakopič, nekdanji predsednik sindikata vzdrževalcev železniške infrastrukture Slovenije.

Preobremenjenost prometnikov

Preobremenjenost prometnikov ostaja resen problem. “Pravilniki so zelo togi. Včasih smo rekli, da so pisani s krvjo, saj so se na osnovi žrtev začele stvari spreminjati. Uvedli so t. i. centralnega čuvaja, ki poroča drugim čuvajem,” je pojasnil Miran Prnaver iz sindikata železniškega prometa Slovenije. Oba sindikalista poudarjata, da preobremenjenost prometnikov ostaja. “Prometnik odda 3–4 klice o odhodu vlaka in mora opozoriti delavce v bližini, a preden jih pokliče, je vlak že zdavnaj mimo,” je opozoril Prnaver.

“Problematika nima nobene povezave z vzrokom izrednega dogodka. Z vsemi ukrepi smo sproti povečevali varnost na železniškem prometu,” vse očitke zavrača Kranjc. Sin enega izmed umrlih delavcev zatrjuje, da je njegov oče večkrat opozarjal na nevarne delovne pogoje. “Raje je šel na bolniški dopust, ker ni želel delati pod takimi pogoji,” je dejal sin.

Interna preiskava je zaključena z ugotovitvijo, da je vzrok nesreče človeški dejavnik. Jakopič je izrazil razočaranje: “Pričakovali smo, da bo preiskava potekala na višjem nivoju, da bo odgovornost direktorjev bolj eksplicitno izpostavljena. Pogrešali smo vlogo vlade.” Prnaver je dodal, da so izobraževanja krajša kot prej in da večino novih zaposlenih “dobijo s ceste”.

Ponovno preiskavo decembrske nesreče zahteva tudi Slovenski državni holding, ki še pridobiva dodatna pojasnila. Policijska preiskava še ni končana. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek se še ni odzvala.

[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24; Foto: Freepik

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja