Dekani pedagoških fakultet so se na današnji novinarski konferenci v zvezi s predlogom zakona o psihoterapiji odločili za oblikovanje skupine, ki bo obravnavala aktualne probleme v vzgoji in izobraževanju ter možne rešitve posredovala pristojnim odločevalcem, so sporočili z ljubljanske pedagoške fakultete.

[STA] – V uvodnem nagovoru je dekanja ljubljanske pedagoške fakultete Karmen Pižorn poudarila, da je temeljna funkcija šole vzgoja in izobraževanje in da živimo v časih, ko je treba normalnost širiti in ne ožiti. Dekanja mariborske pedagoške fakultete Milena Ivenuš Grmek je izpostavila, da večino stisk otrok uspešno reši učitelj v razredu oziroma svetovalna služba na šoli.

Šola je pedagoški prostor, kjer so v ospredju poučevanje, vzgoja in izobraževanje, ki imajo svoje zakonitosti, ki pa jih poznajo le ti, ki so za to usposobljeni. Dekan primorske pedagoške fakultete Tomaž Grušovnik je poudaril, da bi uvedba psihoterapije pomenila patologizacijo otroka in individualizacijo družbenih problemov, na primer revščine, nizek socialno ekonomski status, priseljenstvo, ki se lahko odražajo v učnih in drugih težavah otroka.

Preventivne dejavnosti

Barbara Stožir Curk iz Društva psihologov Slovenije je izpostavila preventivne dejavnosti, kjer se otroci pri soočanju s težavami, učijo te tudi reševati. S tem se krepi tudi odpornost otrok, ki je nujna za uspešno spoprijemanje z razvojnimi in življenjskimi težavami.

Predstojnica oddelka za socialno pedagogiko Darja Zorc Maver je izrazila zadovoljstvo, da je vladna koalicija, in še posebej levica, prisluhnila argumentom stroke, da šola ni zdravstvena ustanova, ampak pomemben socializacijski prostor, kjer poteka učenje in razvoj osebnosti otrok in mladostnikov, zato upa, da bo sporni člen umaknjen iz predloga zakona.

Konference se je udeležila tudi predsednica Združenja ravnateljev in pomočnikov Slovenije Mojca Mihelič, ki je izpostavila nevarnost prezgodnjega in nepravilnega diagnosticiranja otrok, saj so le ti še v razvojnem obdobju. Psiholog Tomaž Vec je dodal, da je le pet odstotkov otrok takšnih, ki potrebujejo bolj specializirane obravnave, za katere pa šola ni ustrezen prostor.

Na koncu so se na pobudo dekanje Pižorn odločili za oblikovanje skupine, v kateri bodo dekani pedagoških fakultet, združenje ravnateljev, Svet aktivov staršev, društvo psihologov, predstavniki učiteljev in drugi, kjer bodo obravnavali aktualne probleme v vzgoji in izobraževanju ter možne rešitve posredovali pristojnim.

Foto: Freepik