Vrnitev odpisanih: Legendarni Lotus vstane od mrtvih
Lotus, legendarni proizvajalec športnih avtomobilov iz Anglije, ustanovljen pred 75 leti pod vodstvom Colina Chapmana, je bil vedno prepoznaven po svojih inovacijah in dosežkih na dirkališčih. Žal se ni nikoli uveljavil s prodajnimi številkami. Kljub prevzemu s strani kitajskega podjetja Geely leta 2017 se je zdaj zgodba preobrnila.
V prvega pol leta tega leta je Lotus presenetil s preskokom na prodajnem področju, saj se je njihova “knjiga naročil” napolnila s kar 17.000 vozili. To je izjemno povečanje glede na lansko leto. Takrat so namrečprodali le 867 avtomobilov.
Ključni igralci
Ključni igralec v tej uspešni zgodbi je popolnoma električni SUV Eletre, ki je svoj debi doživel spomladi 2022. Pričakuje se, da bo na Kitajsko dobavljen že od marca, medtem ko bo v Evropi na voljo po poletju. Eletre, izdelan v Geelyjevi tovarni v Wuhanu na Kitajskem, se ponaša z baterijo kapacitete 112 kWh, ki napaja dva motorja. Osnovna različica razvija impresivnih 612 KM, medtem ko močnejši model doseže 918 KM in do 100 km/h pospeši v neverjetnih treh sekundah.
Poleg Eletre je k uspehu prispeval tudi model Emir, ki se brez dvoma lahko imenuje “pravi Lotus”. Z več kot 2200 izdelanimi primerki je Emir prava uspešnica. Za razliko od Eletre ima Emira klasično centralno nameščen bencinski motor, izbira pa med Mercedesovim AMG 2.0 ali Toyotinim V6. Proizvodnja poteka v Veliki Britaniji, kar še dodatno poudarja povezanost Lotusa s svojimi koreninami.
Zgodovinsko gledano se je Lotus redko uspel izviti iz okvirov, ko je šlo za prodajo več kot 1500 vozil na leto. A po vzoru drugih znamk, kot je Porsche s svojim kontroverznim Cayennom, se tudi Lotus sooča s prelomnim trenutkom. Ni prvič, da je inovativni pristop povzročil odmevno spremembo, saj se je že Porsche razcvetel s svojo SUV ponudbo. Zdaj se zdi, da je tudi Lotus na pravi poti, da svoje ime postavi v svetu uspeha in razvoja še bolj vznemirljivih vozil.