Novinar BFM TV Rachid M’Barki suspendiran zaradi škandala, povezanega s podjetjem za načrtno širjenje dezinformacij
Suspenz znanega novinarja na vodilnem francoskem televizijskem kanalu BFM TV je razkril dobro organiziran sistem korupcije in kupovanja vpliva v mednarodnih medijih.
Januarja so poročali, da je bil 54-letni Rachid M’Barki, sicer cenjeni veteran BFM TV, po hitrem postopku odstranjen z dolžnosti voditelja kar čez noč. Zakaj, se ni vedelo.
Preiskava časopisa Le Monde je v sodelovanju z organizacijo za kampanjo Forbidden Stories (Prepovedane zgodbe) razkrila več podrobnosti.
Glede na preiskavo je M’Barki pripravljal poročila o različnih temah, denimo o luksuznih jahtah v Monaku, sudanskem opozicijskem voditelju, obtožbah o korupciji v Katarju.
Zgodbe so imele eno skupno stvar: podtaknila jih je izraelska skupina, specializirana za ‘najemanje novic’.
M’Barki je zanikal, da bi bil plačan za objavo zgodb, vendar priznava, da je zaobšel uredniške preglede BFM. Pravi, da mu je poročila ponudil posrednik, za njihovo uporabo pa se je odločil po lastni strokovni presoji.
Preiskovalci medtem pravijo, da imajo dokaze, da je izvor zgodb v ekipi Jorge, operaciji s sedežem v Tel Avivu, ki jo vodi nekdanji častnik izraelskih specialnih enot s pravim imenom Tal Hanan.
Glede na Le Monde in Forbidden Stories je ekipa Jorge eden od večjih igralcev v rastočem svetu plačancev za dezinformacije oz. strokovnjakov za obveščevalne službe iz zasebnega sektorja, ki bodo za določeno ceno uporabljali internet, da bi škodovali sovražnikovemu ugledu ali vplivali na volitve.
Forbidden Stories
Da bi dobili dostop do ekipe Jorge, so se trije novinarji iz konzorcija Forbidden Stories predstavili kot potencialne stranke, ki želijo oblikovati mnenje v francosko govoreči Afriki v imenu velike multinacionalke.
Po dolgotrajnih pogajanjih so se končno dogovorili za srečanje iz oči v oči in dosegli prodajni nagovor.
Hanan je trdil, da je posredoval na več kot 30 volitvah in da ima dostop do e-pošte in računov družbenih medijev uglednih afriških osebnosti.
Osrednji del ponudbe ekipe Jorge je bila platforma, imenovana Advanced Impact Media Solutions (AIMS), ki upravlja z na desettisoče lažnimi identitetami oz. računi na Facebooku in Telegramu. Ti računi nato razširijo vsebino kampanj.
Preiskovalci so odkrili okoli 20 različnih mednarodnih kampanj, za katere verjamejo, da jih je organiziral tim Jorge.
BFM potrjuje, da so zgodbe potekale brez odobritve
Med gradivom, ki je krožilo po družbenih omrežjih, so opazili dve televizijski poročili v francoščini, ki sta bili domnevno na BFM. Po preverjanju pri vodstvu BFM so dobili potrditev: poročila so bila na kanalu predvajana pozno zvečer, a brez vednosti uredništva.
Na tej točki, 11. januarja, je bil M’Barki odpoklican in suspendiran.
Prvo od poročil je bilo o sankcijah EU proti Rusiji in njihovem vplivu na posel z luksuznimi jahtami v Monaku. Trdilo se je, da je ogroženih 10.000 delovnih mest in da je industrija pozvala princa Alberta, naj posreduje v njihovem imenu. Nič od tega ni dokazano.
Drugo poročilo, predvajano sredi decembra, je govorilo o kampanji letakov v Parizu, ki je nekdanjega državnega tožilca v Katarju obtožila korupcije.
Če bi bila poročila prvotno prikazana v zgodnjih jutranjih urah, bi ostala skoraj neopažena.
A se je to spremenilo, ko so jih pobrali družbeni mediji in množični avatarji ekipe Jorge. Nenadoma so postali viralni.
Z navideznim nameščanjem poročil na osrednjo francosko televizijo bi organizatorji povečali verodostojnost tega, kar bi sicer veljalo za neutemeljene govorice. To bi tudi pomenilo, da ima Team Jorge za prihodnje stranke dokaze o svojem dostopu do zahodnih medijev.
M’Barkijeva poznonočna oddaja je predvajala tudi prispevke o sudanskem generalu, ki je razmišljal o kandidaturi za predsednika, in o sejmu na spornem ozemlju Zahodne Sahare.
V tem drugem delu je bilo ime ozemlja nadomeščeno s politično obremenjenim izrazom Maroška Sahara. Območje je bilo predmet dolgotrajnega ozemeljskega spora med Marokom in avtohtonimi Saharci, ki jih vodi Fronta Polisario.
Ljudje ali organizacije, ki so naročile domnevne kampanje, glede na Le Monde in Forbidden Stories ostajajo skrivnost.
Nekatere so morda naročile vlade, večino pa so, tako kot zgodbo o jahti, verjetno naročili zasebni interesi, je zaključila preiskava.
Preiskovalci pravijo, da je znak vse večje “uberizacije” posla z lažnimi novicami zaskrbljujoč.
vir Foto: Pexels