Zveza organizacij pacientov kritik ZZZS-ja novega klicnega centra ne razume

V Zvezi organizacij pacientov Slovenije poudarjajo, da od vseh profesionalnih organizacij v slovenskem zdravstvu pričakujejo, da bodo na prvo mesto postavile paciente namesto prelaganja odgovornosti.

Zveza organizacij pacientov Slovenije združuje 30 različnih zvez, združenj in društev s področij različnih bolezni. Zveza podpira vse dejavnosti, ki vplivajo na boljšo dostopnost bolnikov do zdravstvenih storitev, so zapisali v sporočilu za javnost.

Lani jeseni so v posebni delovni skupini oblikovali stališča do dostopnosti in enakopravnosti ter jih dopolnili s sedmimi konkretnimi ukrepi. Ukrepi vključujejo tudi vse tisto, kar lahko njihove organizacije pacientov prispevajo k reševanju te problematike. Stališča in predlog ukrepov pa so že predstavili ministru za zdravje.

Podprli so tudi klicno številko 080 18 01 kot novo pot do informacij, ki je na voljo pacientom. Razumejo težave, s katerimi se spopadajo ob začetku delovanja. Poudarjajo, da je v njihovem interesu, da številka preživi in se razvije do polne funkcionalnosti.

Opozorili so na nerazumljivo kritiko nove klicne številke, ki jo je izreklo vodstvo ZZZS-ja. “Še posebej, ker smo pogrešali njihov odziv ob hudih problemih z dostopnostjo pacientov tako neposredno do izvajalcev v zdravstvu in še posebej z neodzivnostjo na telefonskih številkah oz. elektronski pošti,” so zapisali.

ZZZS je pohvalno napovedal nekatere izboljšave tudi v njihovem načinu zagotavljanja ažurnih informacij. Ne le od ZZZS-ja, temveč od vseh profesionalnih organizacij v slovenskem zdravstvu pričakujejo, da bodo na prvo mesto postavile paciente, namesto prelaganja odgovornosti drug na drugega pa naj začnejo sodelovati. Zveza vsem ponuja takšno sodelovanje, so poudarili.

Neposodobljeni seznami ZSSS-ja

Klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema je začel delovati 1. marca. Na telefonski številki 080 18 01 je dostopen ob delavnikih med 9. in 16. uro. Klicni center je med drugim namenjen pomoči ljudem pri iskanju osebnega zdravnika in pri iskanju ambulant za neopredeljene.

Kmalu po delovanju klicnega centra so z ministrstva za zdravje sporočili, da seznami ZZZS-ja o razpoložljivih zdravnikih niso posodobljeni. ZZZS so pozvali, naj sezname posodobi.

Generalna direktorica ZZZS-ja Tatjana Mlakar je nato napovedala, da bo zavod najpozneje do 24. marca začel dnevno posodabljati podatke o razpoložljivih zdravnikih. “Tovrstno dnevno posodabljanje dejansko ne bo rešilo izhodiščnega problema, zaradi tega ne bomo imeli več prostih zdravnikov, ampak samo večkrat ažurirane podatke,” je ob tem opozorila Mlakar.

vir Foto: Pixabay

Ne spreglejte…

Kako deluje klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema

Delovati je začel nacionalni klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema. Sistem je med drugim namenjen vsem, ki imajo težave pri klicih v zdravstveni dom… več tukaj.