Komunikacija: Pristranskosti ni mogoče popraviti s čustvenimi simboli

V digitalni dobi, kjer se večina komunikacije odvija preko zaslonov, imamo na voljo različne načine za izražanje čustev in namenov. Eden izmed najpopularnejših so emotikoni, ti majhni grafični simboli, ki naj bi nam pomagali bolje izraziti naše misli in občutke v pisni obliki. Vendar pa nedavne raziskave kažejo, da emotikoni morda niso tako učinkoviti pri prenašanju pomenov, kot smo sprva mislili. 🤔

Raziskovalka Hannah Miller in njena ekipa so izvedli študijo, kjer so udeležence prosili, da razumejo emotikoni v realnih kontekstih, kot so objave na Twitterju. Ugotovili sta, da dodatni kontekst, ki ga ponuja celotna vsebina tvita, ni nujno pripomogel k jasnejšemu razumevanju pomena emotikona. Posebej zanimiva je bila ugotovitev, da je bil emotikon “razbremenjenega obraza” pogosto napačno interpretiran, ko je bil uporabljen v tvitu, v primerjavi z njegovo samostojno uporabo. 😮

Monica Riordan in Lauren Trichtinger sta udeležence prosili, da pišejo e-pošte, izražajoč določena čustva, in nato ocenijo, kako natančno bi prijatelji ali neznanci razumeli njihova sporočila. Rezultati so pokazali, da tudi prijatelji niso imeli večje natančnosti pri razlagi sporočil, kot so jih sestavili neznanci. To kaže na to, da domneva o boljšem razumevanju med znanci morda ne drži v digitalni komunikaciji. 📧

Pisanje proti govorjenju

V študiji, ki so jo vodili Justin Kruger in sodelavci, je bilo ugotovljeno, da so bila pisna sporočila (e-pošte) pravilno interpretirana le 56 odstotkov časa, medtem ko so bila sarkastična sporočila, posneta v glasovni obliki, razumljena z 73 odstotno natančnostjo. Ta podatka nakazujeta, da govorjena komunikacija, z bogatimi vokalnimi namigi, kot so ton, hitrost in glasnost govora, omogoča boljše razumevanje sarkazma in drugih niansiranih izrazov. 🔉

Zvoki sarkazma… več na Govorica telesa.

Portal24; Foto: Pexels

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja