Napoved potovanj za leto 2024: Novi trend – “potovanja presenečenja”!
Nedavna raziskava je pokazala, da se je več kot polovica vprašanih pripravljena odpraviti na potovanje na neznano destinacijo. Novi trend “potovanj presenečenja” ponuja zanimivo alternativo tradicionalnemu načrtovanju potovanj. Potniki se izogibajo skrbni izbiri lokacije. Specializirane agencije jim določijo destinacijo in potovalni načrt. Podrobnosti se razkrijejo na letališču.
Na primer Jake O’Brien in njegova žena Robin. Ko sta med načrtovanjem poroke s težavo izbrala kraj za medene tedne, sta naletela na agencijo Pack Up + Go, ki organizira skrivnostne počitnice. Na letališču sta odkrila svoj cilj: Portland, Maine. Nepričakovano razkritje je bilo dobrodošla rešitev njune neodločnosti.
Medeni tedni presenečenja niso novost, vendar napovedi Booking.com o potovanjih za leto 2024 kažejo, da bo ta oblika potovanja morda postala zelo priljubljena. Raziskava je zajela 27.000 potnikov iz 33 držav. Podjetje pričakuje porast “iskalcev predaje”, saj ti posamezniki uživajo v vzhičenju spontanih pustolovščin.
Ryan Pearson, regionalni vodja Booking.com za Združeno kraljestvo in Irsko, ugotavlja, da je ta trend v nasprotju s tipičnimi, dobro strukturiranimi vsakdanjimi rutinami. Poudarja vznemirljivo naravo tega spontanega načina potovanja.
Postopek priprave potovanja presenečenja je preprost. Potniki izberejo paket glede na proračun, trajanje in razdaljo. Izpolnijo vprašalnik o željah in omejitvah, ekipa agencije pa načrtuje potovanje. Teden dni pred odhodom prispe elektronsko sporočilo z nejasnimi namigi, ki mu sledi pismo z ovojnico, ki se ne sme odpreti do letališča. V ovojnici se skriva destinacija in prilagojen načrt potovanja.
Lillian Rafson, ustanoviteljica podjetja Pack Up + Go, je navdih za ustanovitev podjetja leta 2016 dobila ob spoznanje, da je raziskovala oddaljene kraje, vendar je pogrešala bližnja ameriška mesta. Njen cilj je popotnike usmerjati na podcenjene destinacije in pri tem podpirati lokalna podjetja. Ta inovativni pristop k potovanju bi lahko na novo opredelil način, kako ljudje doživljajo nove kraje, saj združuje čar skrivnostnosti in veselje do raziskovanja.
Spakiraj in pojdi
Do danes je organizirala več kot 20.000 potovanj s presenečenjem po Združenih državah Amerike. Rafson poroča o 30-odstotnem porastu rezervacij za leto 2023. To povečanje je primerljivo s številkami pred pandemijo.
Organizator potovanj Black Tomato že leta ponuja načrtovana potovanja. Leta 2017 so uvedli skrivnostna potovanja “Get Lost”, na katerih lahko potniki izberejo okolje – puščavo, džunglo ali gore – in svoj cilj odkrijejo šele na letališču. Tom Marchant, soustanovitelj, pojasnjuje, da so ta potovanja zasnovana tako, da spodbujajo življenje v trenutku.
Potovanja lahko prinesejo nepredvidene dogodke. Marchant se na primer spominja strank, ki so na pohodu po gorovju Atlas v Maroku nepričakovano naletele na nomadsko beduinsko pleme. Ta nenačrtovana interakcija je postala vrhunec njihovega potovanja.
Londonsko podjetje Brown & Hudson je potovanje s presenečenjem dvignilo na višjo raven. Ustanovitelj Philip Brown verjame, da lahko potovanja rešujejo osebna vprašanja, kot sta zmanjšanje tesnobe ali krepitev povezanosti, brez odvračanja pozornosti od znane destinacije. Njihova potovanja brez cilja so prilagojena na podlagi podrobnega profila potnika. Brown poudarja moč presenečenja, ki povečuje osredotočenost in radovednost.
Eno od nepozabnih potovanj, ki ga je organiziralo podjetje Brown & Hudson, je bilo namenjeno ženski s kratkotrajno izgubo spomina, ki je igrala klavir. Med njenim potovanjem na Islandijo so ji pripravili presenečenje v glasbeni dvorani Harpa v Reykjavíku, kjer je igrala klavir za svojega moža, trenutek pa so posneli na film, da ne bi bil pozabljen.
Brown razmišlja o razvoju potovanj in predlaga, da bi lahko industrija ustvarjalno uporabila potovanja kot obliko terapije ter sredstvo za raziskovanje različnih kultur in reševanje problemov.
Ponovno odkrivanje navdušenja nad raziskovanjem
Katie Truesdell iz podjetja Magical Mystery Tours meni, da je privlačnost potovanj presenečenja v njihovi preprostosti, zlasti za tiste, ki so preveč zaposleni ali preobremenjeni, da bi načrtovali počitnice. Emily Thomas, avtorica knjige “The Meaning of Travel: Filozofi v tujini”, obravnava pomemben vidik. Ugotavlja, da potovanja presenečenja izzivajo enotnost potovalnih izkušenj. Ta potovanja zagotavljajo določeno stopnjo nepredvidljivosti.
Tudi Marchant komentira privlačnost potovanj presenečenja, saj jih vidi kot protistrup za predvidljivost sodobnega življenja in povratek k raziskovalni naravi zgodovinskih potovanj.
Zakonca O’Brien sta odkrila radosti potovanj presenečenja na medenih tednih v Portlandu, destinaciji, ki sprva ni bila na njunem radarju. Uspeh tega potovanja ju je spodbudil, da sta se odpravila še na šest skrivnostnih počitnic in ne nameravata prenehati.