Nenavadno: Ministrstvo za kmetijstvo finančno podprlo oddajo Masterchef

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, ki začasno deluje pod vodstvom ministra za obrambo Marjana Šarca, je nedavno odločilo financirati oddajo Masterchef na televizijskem kanalu Pop TV s kar 200.000 evri, brez z davka. Odločitev za tako obsežno finančno podporo zasebnemu medijskemu podjetju je sprožila številna vprašanja in dvome v javnosti.

Kritiki se sprašujejo, kakšno upravičenje obstaja za usmerjanje sredstev iz davkoplačevalskega denarja v zasebne žepe medijskega pol-monopolista, kot je Pop TV. Ministrstvo je v odgovoru na te kritike pojasnilo, da je izvedlo javno naročilo, katerega cilj je bilo promoviranje znaka “Izbrana kakovost – Slovenija” za sektor mleka, mesa in sadja. To javno naročilo vključuje zakup oglasnega prostora, izvedbo kreativnih konceptov in druge promocijske dejavnosti v oddaji Masterchef Slovenija, ki bo na sporedu prihodnjo pomlad.

V skladu z merili za izbiro najugodnejše ponudbe je bila glavna pozornost namenjena najnižji ceni, pri čemer je družba Produkcija plus predložila ponudbo v višini 199.999,48 evra z DDV. Kljub enemu krogu pogajanj ni bilo mogoče zmanjšati cene, kar je sprožilo dvome o transparentnosti postopka.

Pojasnilo ministrstva

Ministrstvo je pojasnilo, da je odločitev za sodelovanje z oddajo Masterchef Slovenija temeljila na visoki priljubljenosti in gledanosti oddaje ter na ciljanju potrošnikov, ki so ljubitelji kulinarike, kar je v skladu z interesi sektorjev mleka, mesa in sadja. Po njihovem mnenju je oddaja dosegla enega najvišjih promocijskih učinkov med kulinaričnimi oddajami v Sloveniji.

“Na Portalu javnih naročil je objavljena odločitev o oddaji. Oddaja Masterchef Slovenija je kuharsko tekmovanje ljubiteljskih kuharjev, ki je narejeno po britanski licenci Masterchef. Zaradi velike priljubljenosti in visoke gledanosti oddaje in doseganje enega najvišjih promocijskih dosegov kuharske oddaje v Sloveniji, smo se glede na zahteve sektorjev mleka, mesa in sadja, da v promocijo znaka “izbrana kakovost – Slovenija” za sektor mleka, mesa in sadja vključimo tudi segment HORECA, odločili, da izvedemo oglaševanje v tej oddaji. Primarno želimo nagovoriti potrošnike, ki so ljubitelji dobre hrane in kuhanja, ter širše tudi segment HORECA, saj naši produkti (mleko in mlečni izdelki, meso in mesni izdelki ter sadje in izdelki iz sadja), ki jih promoviramo, sovpadajo prav z vsebinami kuhanja, torej ciljna publika so prav gledalci kuharskih oddaj, ki so potencialni kupci teh izdelkov. Pro plus, d. o. o., je edini lastnik licence Masterchef Slovenija in je edini izvajalec za to javno naročilo.”

Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano

Kritiki pa opozarjajo, da je bila odločitev o financiranju oddaje Masterchef Slovenija sprejeta brez predhodne objave javnega naročila, ker naj bi Pop TV imel monopolistično pravico za predvajanje te oddaje. To je sprožilo dvome o tem, ali je bila odločitev sprejeta po načelih prostega trga in konkurence.

Vprašanje ostaja, zakaj bi ministrstvo porabilo denar davkoplačevalcev za promocijo določenih izdelkov in hkrati omogočilo zasebnemu medijskemu podjetju, da iz tega pridobi znaten dobiček. Ta primer postavlja vprašanje o transparentnosti in poštenosti ravnanja vladnih institucij in vabi k razmisleku o potrebi po preiskovalni komisiji, ki bi preučila finančno podporo medijskim podjetjem s strani države.

vir; Foto: Nebojša Tejič/STA; Portal24

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja