Prebili glavno cev predora Beka na trasi drugega železniškega tira Divača-Koper
Na trasi drugega železniškega tira med Divačo in Koprom so prebili glavno cev predora Beka, ki s 6017 metri predstavlja drugi najdaljši predor na trasi. S tem prebojem so uspešno zaključili osmo od desetih predorskih cevi na celotni trasi.
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ob tem preboju izpostavila, da gre za pomemben mejnik pri gradnji drugega tira. Po navedbah projektnega podjetja 2TDK je Bratušek poudarila, da ta uspeh kaže na dobro in zgledno potekajoč projekt. “Dokazujemo, da se v Sloveniji lahko izvedemo še tako zahtevne projekte pravočasno in v okviru predvidenih stroškov,” je dejala. Prav tako je menila, da bi bilo izkušnje 2TDK smiselno uporabiti tudi pri drugih infrastrukturnih projektih.
Generalni direktor 2TDK, Matej Oset, je dodal, da razmere sicer niso bile vedno optimalne, vendar z optimizmom gledajo v nadaljevanje projekta. “Drugi tir Divača–Koper je najboljši dokaz, da lahko s skupnimi močmi dosežemo velike reči,” je dejal.
Preboj predora sta kot pomemben mejnik izpostavila tudi direktor 2TDK Marko Brezigar in vodja projekta Bahadir Oral iz gradbenega podjetja Yapi Merkezi. Ob tem sta omenila številne izzive pri delih, predvsem zaradi kraških pojavov, ki so v zadnjih mesecih upočasnili napredovanje.
Najdaljši predor na trasi drugega tira je predor Lokev, dolg 6714 metrov, ki je bil izkopan prejšnji teden in predstavlja tudi najdaljši predor v Sloveniji. Pred tem je bil najdaljši Bohinjski predor s 6327 metri. Železniški predor Karavanke, dolg 7976 metrov, sicer več kot polovico poteka v Avstriji.
Celotna trasa drugega tira poteka skozi sedem predorov, ob treh najdaljših pa se kopljejo tudi servisne cevi, zaradi česar izkopna dela potekajo v skupno desetih predorskih ceveh s skupno dolžino 37,4 kilometra.
[Vir: STA]; Portal24; Foto: 2TDK