Slogan “Kdor ne skače, ni Slovenc!” zdaj zaščitena znamka podjetja Hofer
Navijaški slogan, ki glasno odmeva ob uspehih slovenskih športnikov, je postal predmet vročih razprav. Geslo “Kdor ne skače, ni Slovenc!” je bilo namreč na uradu za intelektualno lastnino registrirano kot zaščitena znamka, pravice do njega pa ima za deset let podjetje Hofer.
Slogan je zaživel v prvih letih osamosvojitve Slovenije, izviral pa naj bi iz italijanske različice “kdor ne skače”. Sedaj pa je zaščiten kot blagovna znamka družbe Hofer. “Ta besedna zveza predstavlja neke vrste slovensko kulturno dediščino. Da nekdo od strani opazuje in si reče, tega pa ni še nihče registriral, se mi zdi perverzno,” meni Tomaž Ambrožič, direktor športno-marketinške agencije Sport Media Focus.
Blaž Tomažin Bolcar iz odvetniške pisarne Bolcar pa potezo komentira kot primer nepoštene poslovne prakse: “Gre za tako imenovani marketing iz zasede, ki predstavlja nepošteno poslovno prakso, ko se blagovna znamka povezuje s športom, čeprav s športom nima nobene povezave in tako zavaja potrošnike.”
Hofer se na vprašanja Televizije Slovenija ni odzval
Hofer se na vprašanja Televizije Slovenija ni odzval. Na uradu za intelektualno lastnino so medtem pojasnili, da sami niso prepoznali absolutnih razlogov za zavrnitev, relativnih razlogov oziroma ugovorov tretjih oseb pa ni bilo. Sogovorniki menijo, da je bilo za javnost to dejstvo dolgo neznano, saj je bil slogan v register vpisan že leta 2020. Tomažin Bolcar meni, da bi moral urad sam registracijo zavrniti, saj gre za besede v običajni jezikovni rabi.
“To se je zgodilo v času korone, ko je bila pozornost povsem drugje. Letos pa smo v športno enem najbolj aktivnih let za Slovence. Nekoliko cinično se mi zdi, da rečeš navijačem, naj kar skandirajo ‘kdor ne skače, ni Sloven’c’, saj boste naši blagovni znamki tako delali reklamo. Mislim, da se bodo navijači zelo ostro odzvali proti temu, da si nekdo lasti njihovo navijaško dušo,” dodaja Ambrožič.
Tudi športne organizacije so se vključile v razpravo. “Mislim, da nas bodo olimpijski komite in druge panožne zveze vodili skozi postopke, da se bodo temu odpovedali, ker mislim, da bo to nevzdržno zanje tudi v prihodnje,” je prepričan Ambrožič.
Na uradu za intelektualno lastnino pa sporočajo, da se čas za ugotovitev ničnosti znamke še ni iztekel, zahtevo za to pa lahko vloži kdor koli.
[Vir: MMC RTV SLO]; Portal24; Foto: Zajem zaslona