Zaužijete preveč beljakovin? To so znaki!

Telo ves čas potrebuje zalogo aminokislin, ki jih črpa iz beljakovin, slednje pa pri ohranjanju močnih kosti, mišic, kože in drugih telesnih funkcij, igrajo ključno vlogo. Pri tem je pomembno opozoriti, da presežek ni vedno koristen. Pretirano uživanje lahko povzroči več škode kot koristi, pogosto na račun vlaknin, ogljikovih hidratov ali drugih potrebnih hranil.

S prekomernim uživanjem beljakovin lahko obremenimo ledvice, jetra in kosti, ter povečamo tveganje za bolezni srca in raka. Večina raziskav kaže, da lahko dolgotrajno uživanje več kot 2 g beljakovin na kg telesne teže na dan povzroči zdravstvene težave. Zato je pomembno, da smo pozorni na simptome, ki kažejo, da smo morda zaužili več beljakovin, kot jih naše telo dejansko potrebuje.

Pogosta utrujenost

Čeprav si zagotavljate dovolj spanca, presežek beljakovin lahko povzroči kronično utrujenost. Obremenitev ledvic, jeter in kosti zaradi prekomernega dela lahko vpliva na vašo energijo, pomanjkanje ogljikovih hidratov pa na osredotočenost.

Težave s prebavo

Pretiran vnos beljakovin pogosto vodi v prebavne težave, kot so napenjanje, zaprtje ali driska. Organizem se lahko sooči s težavami pri razgradnji velikih količin beljakovin, kar vpliva na učinkovitost prebavnega sistema.

Povečanje telesne mase

Spremljanje diet z visoko vsebnostjo beljakovin lahko posameznikom pomaga izgubiti nekaj kilogramov v kratkem času, vendar pa so dolgoročni rezultati manj želeni. Upoštevanje takšnih diet pogosto pomeni zmanjšanje vnosa ogljikovih hidratov, kar za večino ljudi ni trajnostno v dolgem časovnem obdobju. To lahko privede do povečane želje po hrani, zmanjšane energije za jutranje vadbe in lahko povzroči ponovno pridobivanje telesne teže, ki ste se jo tako trudili izgubiti.

Depresivno razpoloženje

Uživanje prehrane, bogate z beljakovinami in z nizko vsebnostjo maščob, lahko poveča verjetnost depresivnih simptomov pri zdravih odraslih. Hkrati pa je mogoče povezati dieto, ki vsebuje malo ogljikovih hidratov, z anksioznostjo, depresijo in stresom. To sovpada s teorijo, ki navaja, da imajo ogljikovi hidrati ključno vlogo pri sproščanju serotonina, hormona, odgovornega za dobro počutje. Zato uživanje zmernih količin ogljikovih hidratov lahko zmanjša tveganje za razvoj anksioznosti in depresije.

Težave s koncentracijo

Pretiran vnos beljakovin lahko vpliva na ravnovesje nevrotransmitorjev v možganih, kar lahko povzroči težave s koncentracijo in razpoloženjem.

Pogosto uriniranje

Študije kažejo, da so posamezniki, ki so se prehranjevali z rastlinsko prehrano, vključujoč mlečne beljakovine z nizko vsebnostjo maščob, pokazali manjše tveganje za razvoj ledvičnih kamnov v primerjavi s tistimi, ki so uživali prehrano z visoko vsebnostjo mesa, živalskih beljakovin in nizkim vnosom kalcija. Ta pojav je mogoče razložiti z večjo produkcijo sečne kisline pri tistih, ki uživajo živila, bogata z živalskimi beljakovinami, kar povečuje možnost nastanka ledvičnih kamnov. Če opažate pogosto potrebo po uriniranju, bi to lahko nakazovalo, da zaužijete prekomerno količino obrokov z beljakovinami, saj celice lahko učinkovito obdelajo le omejeno količino, kar lahko vodi v kopičenje nepotrebnih odpadnih beljakovin.

Uravnotežen vnos beljakovin je ključnega pomena za ohranjanje zdravja. S prekomernim uživanjem beljakovin se izognite, da ne bi obremenjevali svojega telesa in zmanjšali tveganje za morebitne zdravstvene težave.

[Vir: Ljepota i zdravlje] ; Foto: Freepik ; Portal24

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja